دانلود شرح نموداری صمدیه

دانلود شرح نموداری صمدیه

کتاب صمدیه در اصل نامه ای بوده که شیخ بهایی به برادر خود داده است که در آن قواعد نحوی را به صورت خلاصه ولی کامل توضیح داده است.این کتاب برای افراد طلبه که همواره با نحو و قواعد آن سر و کار دارند کتابی مناسب می باشد که ما در این بخش سعی در ارائه یک شرح نموداری از صمدیه برای راحتی کار شما داریم.و اما توضیح بیشتر در مورد صمدیه:

کتاب فوائد الصمدیه از تالیفات شیخ بهایی، کتابی است مختصر در آموزش نحو عربی؛ این کتاب از همان آغاز نگارش مورد توجه خاص ادیبان و محققان بوده و هست و از همان ابتدای نگارش در حوزه های ایران تدریس می‌شده است.
شیخ بهایی این کتاب را سال ۱۰۳۰ هجری قمری تألیف کرد.صمدیه تاز یک مقدمه و پنج حدیقه  تشکیل شده است و هم اکنون در بیشتر حوزه های علمیه در قالب جامع المقدمات تدریس می‌شود.  شیخ بهایی این کتاب را برای برادر خود عبدالصمد تصنیف کرده است، که از علمای جبل عامل بود.

مؤلف این کتاب شیخ بهاء الدین عاملی، از چهره های  برجسته تاریخ تشیع است. با این حال چون  عالم نحوی برجسته ای نبود،  کتابش  مجموعه ای از آرای دیگران است و دربردارنده نظریات خود ایشان در نحو نیست.

 

دانلود شرح نموداری صمدیه

 

منبع







۰ ۰
نظرات(۰)


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی



آیت الله سیدمحمدصادق حسینی طهرانی :
مومن باید در طول روز یک ساعت خلوتی با خدا داشته باشد و در آن ساعت به او توجه کند و در طول اشتغال به امور دنیا نیز خلوت درون خود را حفظ نماید بدون خلوت و عزلت از مردم و از کثرات، عشق الهی برای کسی حاصل نمی شود؛ حتی انبیاء الهی نیز مقداری از عمر خودشان را در عزلت یعنی خلوت با خدا به سر می بردند.